UEC de BARCELONA

Benvingut a la web de la UEC de Barcelona

• RESSENYA DE LA SORTIDA ASANT ANIOL D'AGUJA DEL 20/11/2016

Imatge sortida

El diumenge 20 de novembre uns quants membres de la UEC camina vam voler fer una proposta de Senderisme i Teca que sortint des de Sadernes passava per Sant Aniol d'Aguja, Talaixà i tornava Sadernes, publicada el 2006.

Malgrat que l'explicació de la ruta circular era bastant completa, a l'inici ens vam equivocar suposem que perquè després de tants anys han canviat les senyalitzacions. Havíem de girar a l'esquerra i vam anar a la dreta. Ara us fem un resum de l'excursió que vam fer que va acabar resultant força interessant.

Vam deixar el cotxe al tercer i últim aparcament, més amunt de Sedernes. Des d'allà vam seguir el camí fins al trencall que ens portà al pont d'en Valentí, un pont medieval molt bonic. Nosaltres vam seguir una mica més endavant i a uns metres vam trobar unes marques de color verd i taronja que ens feien desviar a mà dreta, deixant la pista i pujant per un caminet que de cop pujava força dret, el qual ens portà fins a l'ermita de Sant Feliu de Riu (seguint el mapa de l'Alpina Alta Garrotxa és part de la ruta 5). Tot i que vam trobar l'ermita tancada, per fora és força interessant, especialment la seva porta, que en un dels seus batents conserva la ferramenta original. Es tracta d'una ermita romànica del segle XII.

Imatge sortida

Tot seguit vam reprendre el camí cap a la dreta, seguint les marques taronges i verdes ens vam dirigir per una pista cap a la Castanyeda de la Plana. En aquesta època de l'any amb els colors de tardor i les fulles caigudes feia goig de veure. Un cop a la plana, pocs metres després de passar un mas vam deixar la pista per un caminet que gira a mà esquerre (cal parar atenció perquè el camí no està gaire definit). El sender ens va portar al roure de Ca n'Agustí, un arbre centenari impressionant. Per arribar-hi vam haver de creuar el torrent del Tomany.

Des del roure de Ca n'Agustí vam prendre el camí de l'esquerra, que primer era una pista i després es convertia en un sender més abrupte. Aquest camí passa per una zona anomenada les Marrades i ens va conduir, sempre paral·lel al torrent, fins a la riera de Sant Aniol, una mica més avall del Gomarell, una petita presa que recull part de l'aigua de la riera, on vam reprendre les marques taronges i verdes.

Al Gomarell vam trobar un petit cobert amb sacs de sorra. Com que el conjunt de Sant Aniol d'Aguja està en restauració i no s'hi pot arribar en cotxe, demanen als visitants si poden pujar voluntàriament algun sac, nosaltres en vam pujar dos.

Imatge sortida

Aquest camí des del Gomarell fins a Sant Aniol d'Aguja és molt bonic, passa sempre paral·lel a la riera i de tant en tant la creua. Les indicacions són molt clares, no té pèrdua. Hem de tenir present que un dels camins que hi porten està tallat i cal prendre una desviació, això és perquè les riuades del 2014 vam malmetre el camí. Per aquest sender s'enllaça amb el GR 11.

Finalment vam arribar a Sant Aniol d'Aguja. Un conjunt format per una ermita romànica del segle XII, que durant l'Alta Edat Mitjana va formar part d'un convent Benedictí, ja desaparegut, i un refugi en restauració.

Aquí vam aprofitar per dinar al costat de la font i un cop descansats vam desfer el camí fins al Gomarell. Allà vam continuar pel camí que segueix el curs de la riera fins al pont d'en Valentí, que vam creuar i ens va conduir a la pista de l'aparcament.